امضای تفاهم نامه همکاری میان پلیس راهور فراجا و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

پلیس راه | پلیس راهو | پلیس راهور

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه این تفاهم نامه روز یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ در آئینی با حضور جمعی از مدیران دو دستگاه در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از سوی سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به امضا رسید.

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در این آئین ضمن قدردانی از فعالیت ها و اقدامات موثر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در راستای نهادینه سازی رفتار های صحیح رانندگی ایمن اظهار داشت: پلیس راهور متولی حوزه ای از امورات کشور است که به طور مستقیم با تک تک افراد از هر قشر و گروهی ارتباط دارد و این ارتباط به شکل پر رنگی با زندگی روزمره همه آمیخته است. لذا مدیریت چنین حوزه ای شرایط سخت و پیچیده ای ایجاد می کند. اگر بخواهیم اقداماتمان بهترین بهره وری را داشته باشد و به دستاورد های خوبی برسد باید از تمامی ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به سابقه همکاری سازنده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: بدون شک دوران طلایی همکاری این دو نهاد در زمان مدیریت محمدحسین صوفی شکل گرفت.

سردار حسینی اضافه کرد: امیدوارم امضای این تفاهم نامه در آینده بتواند بستر و شرایط مناسب تری را برای اقدامات مشترکی که نتیجه و بازخورد آن به اصلاح هر چه بیشتر رفتار های رانندگی کمک می کند منجر شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به ارائه پیشنهاد طرح رتبه بندی رانندگان به دولت اشاره و تأکید کرد: سال هاست که برای گسترش انضباط و اصلاح و بهبود رفتار های ترافیکی بر ابزار های تنبیه و مجازات متمرکز شده ایم و به اقداماتی که می تواند به عنوان مشوق برای کسانی که قائل بر اجرای دقیق قوانین و مقررات هستند بی توجه بوده ایم. موضوعی که در این زمینه در دستور کار پلیس راهور قرار دارد موضوع رتبه بندی رانندگان است.

وی با بیان اینکه این طرح پیش از اجرا نیاز به بررسی و مداقه بیشتری دارد گفت: بر اساس طرح رتبه بندی رانندگان افراد بر اساس نوع رفتاری که از خود نشان می دهند شناسایی رتبه بندی و در ادامه از امتیازات و خدمات ویژه شهروندی بهره مند می شوند. یکی از دستگاه هایی که در زمان شناسایی رتبه بندی و ارائه خدمات به رانندگان می تواند موثر عمل کند کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است که این موضوع می تواند در آینده به عنوان متمم به این تفاهم نامه الحاق شود.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این آئین با بیان اینکه این همکاری و مشارکت برای هر دو نهاد فواید و دستاورد های فراوانی در پی خواهد داشت گفت: از آنجایی که برخی از خدمات اجتماعی و انضباطی پلیس راهور ایجاد نوعی رفاه آرامش آسایش حذف برخی دغدغه ها و کاهش اضطراب در جامعه از طریق توسعه فرهنگ صحیح رانندگی و موارد دیگر بوده و این امور همسو با برخی فعالیت ها و اهداف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است این همکاری بیشتر معنا پیدا می کند.

وی افزود: همچنین این همکاری می تواند به توسعه و بهبود خدمات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در حوزه های دیگر از جمله برگزاری رالی تور های خانوادگی و گردشگری اجرای طرح های فرهنگی در زمینه رانندگی ایمن اجرای طرح های آموزشی و همکاری در زمینه طرح های ترافیکی در ایام و مراسم خاص ملی و مذهبی کمک کند.

تشریک مساعی طرفین در سطح ملی و بین المللی برای ایجاد حمایت و توسعه مناسبات همکاری مشترک در زمینه برگزاری رویداد های آموزشی توسعه ایمنی راه ها فعالیت های اتومبیلرانی گردشگری با وسایل نقلیه صدور اسناد و مدارک بین المللی رانندگی صادره از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آموزش رانندگی ایمن و توسعه فرهنگ ترافیک و ارائه خدمات امداد خودرو با بهره مندی از ظرفیت ها و امکانات دو طرف از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.
انتهای پیام/