اصول مناظره پیشکش،کمی انصاف داشته باشید

دلایلی مانند اشتغال جوانان ، لغو انحصار وکالت و … چنان عاری از منطق و توجیه منطقی است که حتی داوطلبان عزیزی که تمام هدف و مرجع آنها شرکت در آزمون است از این ادعای محجبه منزجر می شوند. عقل سلیم و منطق. می توان اعتراف کرد کسانی که به تخریب کانون وکلا پشت کرده اند دلسوز و نگران اشتغال جوانان هستند. وجود ندارد ، اما آیا کانون وکلا وکیل دادگستری دارد؟ تاریخ قضایی کشور را بخاطر بسپارید. تا چه حد سیستم مجبور شد دادگاه ها و دادگاه های کیفری را از بین ببرد و سپس احیا کند؟

فقه امامیه ، که مبتنی بر اصول استدلال اسلامی است ، که خلاصه آن در قواعد قانون است ، زمینه ای برای بحث و گفتگو بین فارغ التحصیلان حقوق و دانشجویان حوزه علمیه فراهم می کند. اختلاف بر اساس اصول و قوانین تعیین شده ممکن است بهترین راه حل باشد ، به ویژه تجزیه و تحلیل و شناسایی موضوعات فعلی ، این بعد از بحث نتایج مطلوبی و م effectiveثر دارد ، اما با حداقل معیارهای مشروط و محدود و مختصاتی که باید در چنین فضایی رعایت و احترام گذاشته شود .

فرصت برای هر دو طرف بحث و داشتن موقعیت برابر یکی از حداقل استانداردهای لازم برای اجرای صحیح بحث یا همان روش مناظره است. در متن اخیر ، هر دو طرف پرونده مجبور شدند با بحث و گفتگو ، از مواضع خود دفاع کنند و به س sideال طرف مقابل پاسخ دهند و قضاوت نهایی را به حضار واگذار کنند.

اما آنچه پنجشنبه شب در شبکه دو سیما مشاهده شد ، هیچ نشانه ای از عقب ماندن از اصول اخلاقی – از عدالت ، خارج از قوانین – در یک بحث را نشان نداد.

اختلافات و گفتگوها دارای قوانینی و اصولی برابر با زندگی فقهی امام است ، زیرا رسانه های منتسب به دین جمهوری اسلامی ، احترام به ارزش های دینی ، به عنوان یک ضرورت برای تولید و ساخت هر نوع اسب مشخص می شوند. از برنامه این تعداد نقض عمدی ریا ، خلاف شأن اخلاق حرفه ای رسانه است E:

ای کاش تولیدکنندگان و طراحان کنفرانس مطبوعاتی صادقانه یک بار برای همیشه معیارهای این نوع مکالمه را که از آن یاد گرفته اند یک طرف را به صورت تلفنی دعوت می کنند ، اعلام کنند تا کمترین فرصت را برای بیان به او بدهند. خود قبل از نتیجه گیری مطالب. تماس او باید متوقف شود (یا داده شود) !! از طرف دیگر ، با حضور میزبان استودیو در استودیو ، که قرار بود بی طرف باشد ، در حضور 4 نماینده ، فرصتی مناسب برای بحث در مورد این مسئله و س questionsالاتی است که جهت و هدف آنها قبلاً تصمیم گرفته شده است تجزیه و تحلیل شود. و از مواضع خود دفاع نمی کنند و هیچ فرصتی برای پاسخ دادن به طرف مقابل در نظر گرفته نمی شود.

آنچه در کانال 2 به عنوان یک گفتگوی خبری ظاهر شد ، نمونه بارز بی عدالتی و بی اخلاقی رسانه ای است ، چیزی که مدتهاست توسط رسانه ملی علیه کانون وکلا و کانون وکلا ساخته و اجرا می شود. با توجه به ماهیت شریفشان ، وکلا آموخته اند که برای حقوق خود بایستند ، در حضور شاکی از ادعای خود دفاع کنند ، ادعای وی را بشنوند ، آنها نمی دانند ، آنها راه یک طرفه ترس قاضی !!

بنابراین ، اگر خود را درست می دانید ، بر توجیه مواضع خود پافشاری می کنید ، پس این توپ ، این میدان ، اگر اهل عمل باشید ، بر اعتبار خواسته خود اصرار دارید ، فرصت برابر برای نمایندگان هر دو ایجاد کنید طرفین ، بدون هیچ تعصبی ، قضاوت یک طرفه. بحث و گفتگو در فضایی به دور از تنش رسانه ای و چالش ها و بحث بر اساس اصول واقعی مشکلات و قوانین و مشکلات ، برنامه Advocate با همان قوانینی قضاوت می شود که در هنر بحث پذیرفته شده است. در غیر این صورت ، آنچه شما طراحی و تولید می کنید یادآور یک ضرب المثل است. صحبت با خود و خود خندیدن.

وکیل: