استان ها

اسکان اضطراری ۴۷ نفر در طرح امداد و نجات نوروزی در همدان

سرگرمی برای همه/همدان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: از زمان آغاز طرح امداد و نجات نوروزی ۴۷ نفر اسکان اضطراری داشتند.

علی سنجربگی در گفت‌وگو با سرگرمی برای همه، درباره برنامه‌های نوروزی جمعیت هلال احمر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح امدادونجات نوروزی از ۲۴ اسفندماه در ۳۵ پایگاه‌های ثابت، موقت و سیار در استان همدان آغاز شده و نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

وی با اشاره به آمادگی تیم‌های واکنش سریع و امداد هوایی برای خدمت‌رسانی به مردم افزود: از ۲۴ اسفندماه تاکنون ۱۸ عملیات امدادی صورت گرفته که از این تعداد ۱۲ حادثه جاده‌ای، چهار مراجعه حضوری و دو مورد حادثه شهری بوده است که در مجموع ۹۹ نفر حادثه‌دیده ۲۸ نفر مصدوم شدند که چهار نفر به صورت سرپایی خدمات دریافت کردند و ۹ نفر نیز مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه از زمان آغاز طرح امدادونجات نوروزی ۴۷ نفر اسکان اضطراری داشتند و دو مورد نیز خودرو رهاسازی شده است، گفت: در این مدت ۳۰۴ نفر عضو جوان داوطلب آموزش‌دیده در پایگاه‌های ثابت، موقت و سیار مشغول خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز هستند.

وی با بیان اینکه طرح ارائه خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی ۲۴ سال است که توسط سازمان جوانان هلال احمر انجام می‌شود، اعلام کرد: خدمات بشردوستانه در ۱۱ پست ثابت و موقت در ورودی شش شهرستان استان همدان با ارائه پویش های مختلفی مانند پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) و برپایی فضای دوستدار کودک همراه با وسایل بازی و کارگاه‌های نقاشی برای کودکان و نوجوانان توسط جمعیت جوان هلال احمر به شهروندان ارائه می‌شود.

سنجربگی با اشاره به برپایی خیمه‌های نماز به عنوان یکی دیگر از خدمات جمعیت هلال احمر بیان کرد: تیم‌های دوچرخه‌سوار جمعیت هلال احمر، سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستی بوده و طرح سلامتگر سفر را انجام می‌دهند و آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه را به مسافران ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰۲۶ نفر از خدمات بشر دوستانه هلال احمر استفاده کردند، ادامه داد: خدمات حمایتی جمعیت هلال احمر نیز تحت عنوان طرح هلال رحمت در زمینه‌های تهیه سبدهای معیشتی برای مردم نیازمند، امدادیار داوطلب، غربالگری سلامت و کنترل تست قند و فشار خون، جمع‌آوری کمک‌های بشر دوستانه برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و طرح نیابتی و سرکشی از خانه‌های سالمندان در حال اجراست.

سنجربگی با بیان اینکه در طرح امدادیار داوطلب تعدادی از پزشکان به طور داوطلبی عضو جمعیت هلال احمر بوده و با تیم‌های امدادی ارتباط دارند به این صورت که چنانچه نیاز به ارائه خدمات پزشکی توسط تیم‌های امدادی باشد این پزشکان به صورت تلفنی آنها را راهنمایی می‌کنند، گفت: طرح هلال رحمت مربوط به ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز بوده و تاکنون ۸۰۰ بسته معیشتی توسط داوطلبان آماده و بسته‌بندی شده که تهیه و توزیع این بسته‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه در طرح مرهم زائر داروهای مناسب و دارای تاریخ برای اربعین جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: مجموع بهره‌وران از خدمات طرح هلال رحمت ۱۱ هزار و۶۹۷ نفر بوده است.

انتهای پیام