اجتماعی

ادامه اعتراض‌ها به «ممنوعیت سفر به ایران»

رئیس اتحادیه تورگردانان ایران در ادامه اعتراض خود به ممنوعیت 15 روزه سفر به ایران گفت: علاوه بر ممنوعیت سفر 12 کشور به ایران، این مصوبه تنها ورود گردشگران خارجی را ممنوع کرده و محدودیتی برای سایر گردشگران ندارد. مسافران.” آیا توریست فقط یک حامل «امیکرون» است؟

ابراهیم پورفرج در گفت وگو با سرگرمی برای همه، اظهار کرد: عدم آگاهی باعث اشتباه می شود. اگر نگران گسترش بیشتر اومیکرون در ایران هستند، باید همه ورودی ها بسته شود، به همه خارجی ها اجازه سفر داده نشود، اما چنین تصمیمی گرفته نشده است و سفر به ایران فقط برای گردشگران ممنوع است. آیا درآمد یک گردشگر در کشور کمتر از یک تاجر است؟ آیا یک تاجر، سرمایه‌گذار، بیمار، دانشجو که ورودش به ایران محدود است، نمی‌تواند ناقل ویروس باشد، فقط گردشگر عامل انتقال ویروس به کشور است؟

وی با طرح این سوال که چگونه بدون حضور و نظر وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی در جلسه و نظر، برای حوزه گردشگری تصمیم گیری شد؟ او ادامه داد. «این دستورالعمل سفر دو گروه را ممنوع کرده است. توریست و مسافر طبیعت. چرا مسافر طبیعتی که از مرزی به مرز دیگر سفر می کند و تمام وقت خود را در طبیعت با ماشین شخصی سپری می کند جایز نیست؟ اگر سفر خطرناک است، باید برای همه خطرناک باشد. نکات این دستورالعمل به خوبی نشان می دهد که تصمیم بدون نظر کارشناسی گرفته شده است، جای اعتراض و اصلاح دارد.

این تورگردان با اشاره به تعلیق ویزای توریستی ایران به مدت 20 ماه گفت. «صدور این روادید در 26 اکتبر 1400 از سر گرفته شد. ما با آژانس‌های مسافرتی خارجی صحبت کرده‌ایم، بر اساس این شرایط قانونی تعهداتی را بر عهده گرفته‌ایم آخر سال که همه این شرکت ها تعطیل هستند، ورود سخت است، در ایران دستور داده شد که مرزها برای گردشگران خارجی 15 روز بسته است، ویزای توریستی صادر نمی شود. مسافری که قبلا ویزا گرفته، بلیت بخرد، قرار است برای تعطیلات کریسمس و سال نو به ایران برود؟ چگونه هنگام تعطیلی آژانس خارجی، مقررات مستقیم جدید را به مدیر اطلاع دهیم؟ به مسافر متعهد چه جوابی بدهیم؟

وی افزود: مسافر برای پرواز آمده بود، اما او را ننشستند و اجازه ورود به مرز را نداشتند. این مصوبه قرار بود از روز شنبه 4 دی ماه اجرا شود، اما از 30 آذر ماه اعتبار دارد. تورگردانان پس از دو سال بیکاری خسارت این مسافران را کجا پرداخت می کنند؟ آیا می توان یکباره تصمیم گرفت؟ این دستورالعمل زمینه بی اعتمادی را ایجاد می کند. شرکت های دیگر، گردشگران خارجی چگونه می توانند به ما اعتماد کنند؟ اگر بخش خصوصی آسیب ببیند، این کشور نیز آسیب خواهد دید. من به عنوان راهنمای تور، از طرف کشورم تعهد می دهم.

پورفرج همچنین از پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تغییر یا بازنگری این مصوبه خبر داد. به محض ورود مجدد او گرفته خواهد شد.» زمانی که مرز نباید بسته شود و ورود نباید ممنوع باشد. این تصمیمات از روی ناآگاهی اشتباه است که فقط می تواند منجر به آسیب و بی اعتمادی شود.

وزارت کشور در 29 آذرماه با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود مسافران 12 کشور آفریقایی- اروپایی به ایران را به مدت 15 روز ممنوع اعلام کرد. همین دستورالعمل ورود اتباع بیگانه از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در روز شنبه 4 آذرماه به مدت 1400 الی 15 روز فقط برای دارندگان اعتبار جمهوری اسلامی، ویزای تحصیلی، ویزای ورود (از جمله تجار- تجار). ، ویزای کار، ویزای پزشکی (گردشگری سلامت)، ویزای سرمایه گذاری، دارندگان مهاجرت، خروج از پلیس گذرنامه، آنلاین برگشت.

این دستورالعمل به طور مشخص از تعلیق ویزای توریستی ایران به مدت 15 روز خبر می دهد. صدور ویزای توریستی ایران از ابتدای سال 1399 به دستور ستاد ملی کرونا متوقف شد که از پنجم آبان ماه 1400 با دستور رئیس جمهور از سر گرفته شد.

حرمت الله رفیع، رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران نیز این تصمیم را “غیرحرفه ای”، “اشتباه” خواند و گفت که انتشار ناگهانی دستور و اجرای فوری تعدادی از گردشگران در سراسر ایران باقی می ماند. داشته است.

انتهای پیام: