استان ها

اختصاص سه هزار و۶۰۰میلیارد تسهیلات به چهارمحال وبختیاری

فرشاد طهماسبی افزود: این تسهیلات به ۲۴ هزار نفر از درخواست کنندگان وام به عنوان اولویت اول (کسانی که در دور نخست سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند) پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس هماهنگی انجام شده این تسهیلات از طریق پنج بانک عامل شامل ملی، سپه، ملت، صادرات و تجارت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این ارتباط به کسانی که پیامک نخست شورای هماهنگی بانک‌های استان را دریافت کرده‌اند به زودی پیامک بانک عامل برای تشکیل پرونده ارسال می‌شود که باید پرونده تشکیل دهند تا در کمترین زمان ممکن وام آن‌ها پرداخت شود.

وی فشردگی سفرهای استانی رییس‌جمهور شهید به استان‌های مختلف را از مهمترین عوامل تاخیر در پرداخت این تسهیلات عنوان کرد.

به گفته طهماسبی، پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار نفر در اولویت دوم (کسانی که در دور اول از این تسهیلات استفاده کرده‌اند) مشمول دریافت این تسهیلات باشند.

وی شمار نامه‌های دریافتی مردم در دور دوم سفر استانی رییس جمهور شهید به چهارمحال و بختیاری را ۱۶۸ هزار نامه اعلام کرد و افزود: از این شمار ۱۵۹هزار نامه دارای نام و مشخصات کامل و حدود ۱۰ هزار نامه نیز فاقد هرگونه مشخصات است.

طهماسبی با بیان اینکه تعداد ۵۵هزار نامه از درخواست‌های مردمی در سفر دور دوم رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری مربوط به دریافت تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض است گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تاکنون تسهیلات در این بخش به استان تخصیص یافته شده است.

وی سهم هر نفر از تسهیلات قرض الحسنه بلاعوض را ۱۵میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: تسهیلات قرض الحسنه بلاعوض مشمول مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است.

گفتنی است، رییس جمهور شهید به همراه تعدادی از وزیران برای دیدار مردمی، افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی و بررسی مسائل استان روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ در دور دوم سفرهای استاین به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بودند، به‌همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

46