عمومی

احمدی‌نژاد مهره سوخته است – سرگرمی برای همه

“آقای احمدی نژاد ، به ویژه به دلیل ثبت نام دولت دوم خود ، یک مهره سوخته است ، او هیچ اعتباری در هیئت امنای یا نخبگان ندارد. “متأسفانه ، بعضی اوقات مصاحبه ها و اظهارات وی باعث افزایش بی اعتمادی و بی اعتمادی وی به دیگران می شود.”

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه اعتماد او نوشت: “چند روز پیش ، احمد کریم – سیاستمدار اصولگرایان ادعا کرد که احمدی نژاد در سفر وی به قم مورد قبول هیچ دولت علما نبوده است. بهمن شریف زاده بعداً در مصاحبه با اعتماد ، این ادعاها را تکذیب کرد و گفت که هیچ برنامه ای برای ملاقات ندارد و گفت که احمدی نژاد و همراهانش فقط از یکی از رهبران کومی بازدید کرده بودند که مدت زمان طولانی برنامه ریزی شده بود. اگرچه گفته های شریف زاده و کریم زفافانی متناقض بودند ، اما هر دو معنای مشترک داشتند. احمدی نژاد از زمان دولت دوم جایگاه خود را در بین روحانیت به ویژه کومنان از دست داد. با این حال ، هواداران و مخالفان احمدی نژاد نسبت به این تغییر رویکرد ، وخیم تر شدن روابط خوب که زمانی احمدی نژاد را به سمت ریاست جمهوری سوق می داد ، رویکرد متفاوتی اتخاذ می کنند. گرچه شریف زاده ، روحانی نزدیک به احمدی نژاد ، معتقد است كه مستعمرات قدرت و ثروت ، رابطه احمدی نژاد و روحانی مبارز وی ، سیدرضا اکرمی را تغییر داده اند ، معتقد است که روابط خوب در وهله اول وجود نداشت. و حتی برخی از دانشمندان در ابتدا با احمدی نژاد مشکل داشتند. پیش از این ، آیت الله علی اکبر مسعودی ، عضو ارشد انجمن صنفی معلمان کام ، به خمینی گفته بود که احمدی نژاد بیهوده دست و پا می کشد و او ابتدا باید برای 700 میلیارد دلار درآمد در دوران ریاست جمهوری خود پاسخ دهد.

آنچه در زیر می خوانید گفتگوی سیدرضا اکرمی ، عضو انجمن “اتحادیه روانشناختی مبارزه با” است.

یکی از اصولگرایان که اخیراً از احمدی نژاد انتقاد کرده ، ادعا کرده است که مقامات در دیدار وی با احمدی نژاد ، به جز یک نفر ، از ملاقات با احمدی نژاد خودداری کردند. این ادعا توسط بهمن شریف زاده ، روحانی نزدیک به احمدی نژاد رد شد ، اما هیچ پنهانی نیست که روابط احمدی نژاد با علما ، روحانیون و مقامات به ویژه از زمان دولت دوم رو به زوال است و برخی روحانیون حمایت خود را پس گرفتند. به عنوان یک سیاستمدار درگیر ، فکر می کنید دلیل این تغییر رویکرد چیست؟

آقای احمدی نژاد ، به ویژه به دلیل ثبت نام دولت دوم خود ، سوزانده شده است ؛ وی دیگر به هیئت امنا یا نخبگان اعتماد ندارد. متأسفانه ، گاهی اوقات با مصاحبه ها و اظهارات خود باعث افزایش بی اعتمادی و بی اعتمادی دیگران می شود. به نظر من یکی از وظایف محمود احمدی نژاد ایجاد اختلاف بین لایه های مختلف و به عبارتی ایجاد اختلاف بین طبقات مختلف – فرهنگ ، فرهنگ ، بازار ، سیاست و غیره است. به عنوان مثال ، در حالی که مقام معظم رهبری مذاکرات با ایالات متحده را انکار می کنند ، “فقط به این دلیل که چهره ایالات متحده فریب دهنده است” ، احمدی نژاد می گوید. “من آماده مذاکره با اوباما هستم. “من آماده صحبت با آنها هستم.” البته آنها نه اعتقاد داشتند و نه تجدید نظر کردند. اما مجاز به مراجعه به اظهارات و اقدامات محمود احمدی نژاد نیست. از آنجا که ما در کشور مشکلات مختلفی از قبیل بیکاری ، تحریم ها ، مشکلات معیشت و غیره داریم که فرصتی برای آن بحث ها وجود ندارد ، و برای حل این مشکلات باید تمام وقت ، منابع و انرژی خود را صرف کنیم.

با تحلیل وخامت اوضاع این روابط ، چهره ای نزدیک به احمدی نژاد می گوید: برخی سیاستمداران در تغییر نگرش روحانیون علما نسبت به محمود احمدی نژاد مؤثر بودند ؛ در واقع ، کسانی که منافع اقتصادی و سیاسی دارند ، علما را تحریک می کنند. آیا شما این تحلیل را قبول دارید؟

نه ، به نظر من ، پایان کار برادر آقای احمدی نژاد نبود. حتی اخیراً نیز وقتی به شهرها و ایالت ها سفر کرد ، موفق نبود. او واقعاً در حال گفتن چیزهایی بود که هیچ حسابدار اعتقادی به آن نداشت. به عنوان مثال ، او فریاد زد که یارانه را ضرب می کنم؛ نیازی به گفتن نیست که سوخت یا سایر حامل های برق یارانه گران تر می شوند. این اظهارات نشان داد كه احمدی نژاد رفتاری را دنبال می كرد كه در علوم سیاسی رفتار شارلاتان نامیده می شود. همه این را می فهمند. البته در این دنیای سیاسی امروز ممکن است برخی افراد او را باور کنند ، اما هر کس می داند دو یا چهار نفر وجود دارد ، رفتار ، کلمات ، اعمال ، افکار خود را به صورت عادی ، معمولی ، خردمند ، محتاط توصیف می کنند. قرار است برخي از اظهارات احمدي نژاد ارائه شود ، و همانطور كه ​​گفته مي شود ، خود را بيان كنند ، و نهادهاي حقوقي ، واقعي و اخلاقي نمي توانند اين اظهارات و رفتار را در عمل دوست دارند. دیگران را نمی توان به خاطر آن مقصر دانست. مقصر اصلی احمدی نژاد است.

آیا این تغییر نگرش ادامه دارد ، آیا خراب شدن روابط بین “احمدی نژاد” با مقامات و روحانیون ادامه دارد یا فکر می کنید وقایع و اتفاقاتی که در سالهای اخیر برای اقوام احمدی نژاد رخ داده است ، تأثیر بیشتری داشته است؟

علما و مقامات در ابتدا او را قبول نکردند یا دوست نداشتند ، اما پس از ورود به دوره دوم ریاست جمهوری ، با واقعیت ها مقابله کردند. بنابراین ، از ابتدا ، حوزه های علمیه ، مسئولان ، علما احمدی نژاد را نپذیرفتند ، او را به عنوان شخصی که به سوگندهای داده شده به او وفادار است ، قبول نکردند ، او باید آنها را بگیرد. البته این حرفه ها با همان زمان در ارتباط هستند! اکنون که دوره ریاست جمهوری وی به پایان رسیده است ، همین روند ادامه دارد.

در هر صورت ، چهره هایی مانند آیت الله محمدتقی مصباح یزد از جمله دانشمندانی بودند که هم در دوران ریاست جمهوری و هم در دوران ریاست جمهوری وی از احمدی نژاد حمایت کردند ، اما او به تدریج رویکرد خود را تغییر داد و حمایت خود را از احمدی نژاد کنار کشید.

من نه سخنگوی او هستم و نه وکیل آقای مصبا. تأکید کردم که علما یا غیر علما هستند که آقای احمدی نژاد را پذیرفتند. بی ایمانی و دارایی مذهبی که بدون مشتری نباشد. بعضی ها به خدا یا دین اعتقاد دارند و بعضی دیگر نه. اما به نظر من صحبت کردن در مورد احمدی نژاد زیبا ، شایسته و ارزشمند نیست.

گفته می شود احمدی نژاد برای تأیید اعتبار وی ، مشاوره را آغاز کرده است. با توجه به این موضوع ، به نظر شما چقدر احتمال دارد که احمدی نژاد در هیات امنا تصویب شود؟

نه ، او از دایره خود عبور کرد و مهره سوخته بود.

انتهای پیام: