آیین ربات‌ها در آینده چه خواهد بود؟ 

برنامه نویسی

یکی از کشورهای همسایه سالهاست که در حال برنامه ریزی و ساخت شهری است که افراد اصلی آن ظاهرا ربات ها هستند. هنوز خیلی زود است که بگوییم ایده اصلی در آینده به کجا خواهد رفت، اما پروژه به سرعت در حال پیشرفت است. این شهر “نئوم” و به عنوان کعبه ربات ها نامیده می شود. اولین شهر روباتیک رسمی این شهر که یک ربات زن بود چند وقت پیش قسم خورد؟

صوفیه؛ یک ربات انسان نما که شهروند عربستان سعودی است
و:
سوفیا اولین ربات شهروند جهان است

با توجه به سرمایه گذاری عظیم جهانی در این زمینه، شکی وجود ندارد که در آینده، اگر نگوییم همه، بسیاری از این روبات ها در سراسر جهان معتاد خواهند شد. اگر ربات‌ها را ابزاری تعریف کنیم که همه چیز را آسان‌تر، بهتر، دقیق‌تر و غیره می‌کند، آنگاه ما قبلاً توسط انواع مختلفی از روبات‌های اولیه احاطه شده‌ایم. گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، اسکنرها، سلاح‌های جراحی یا هر چیزی که در واقع از هوش انسانی «تعریف‌شده» یا پایگاه داده بزرگ استفاده می‌کند را می‌توان ربات‌های بدوی نامید. کم و بیش شبیه یک اثر است.

حالا طبق این روند در دره ربات ها جلو می رویم. قانون، اخلاق، حکمت برای این موجودات چگونه تعریف می شود؟ آیا خالق ربات (خالق ربات ها) اخلاق را برای آنها تعریف می کند یا شرکتی که آنها را نمایندگی می کند (پیام رسان ربات ها) یا اصلاح طلبان و تعمیرگاه ها (روبات ائمه) اما شما برای ربات ببینید. ، که: در نهایت حجم فوق دقیق است. باز هم، در پایان، تصمیم او بر اساس یک قانون دوتایی خواهد بود، یعنی صفر یا یک – این می تواند یک فاجعه برای جامعه، برای جهان باشد.
یک ربات ظالم چه آسیبی می تواند به یک مسیحی، یک ربات مسلمان بد انتخاب شده، یک روبات افراطی یهودی، یا یک ربات شرور مست از دست رفته در دین برای همه مخلوقات بیاورد؟ شاید در گذشته این اتفاق افتاده باشد!
در روایات و روایات داریم که قبل از خلقت انسان موجوداتی شبیه انسان در روی زمین (نسنا) وجود داشته اند که از بین رفته اند، خواه فساد باشد یا نافرمانی و یا آنچه معلوم نیست.
امام بکر (ع) به جابر بن یزید فرمود. “آیا فکر می کنی که خدا این جهان را به تنهایی آفریده است؟ آیا همین کافی است؟ آیا فکر می کنی خدا انسان را جز تو نیافریده است؟” آری به خدا خدا هزار عالم آفرید هزاران نفر شما آخر این دنیاها هستید مردم.

اکنون، از یک طرف، به دلیل هیبرید شدن برخی افراد، باتری ها، پروتزها، قلب خوک ها و غیره (انسان ممکن است روزی به یک هیبرید کامل تبدیل شود، متشکل از قطعات الکترومکانیکی بیشتر، سلول های انسانی کمتر)، ربات های آموزشی که در دیگر، مانند مخلوقات غیرانسانی، اما با این وجود، آفریده‌ها، در آن صورت آینده اخلاق یا دین چگونه خواهد بود؟

برنامه نویسی شرعی ساده تر به نظر می رسد
البته از آنجایی که قضاوت ها در برخی موارد ثابت نیستند، بسته به شرایط خاص می توانند متغیر باشند، بنابراین کمی آسان تر است، البته نه چندان، اما اخلاق، کارکردها، بسیاری از متغیرها می تواند خطرناک باشد.

بنابراین، فرض بر این است که باید یک نقطه مشترک ایجاد شود تا در نهایت همه موجودات از جن، انس، روبات و… همه حول آن نقطه متحد شوند. می توان آن را با اسب های مختلف ترکیب کرد وگرنه بیشتر از همیشه گرفتار خواهیم شد. چمدان

* استاد نمونه در رشته مهندسی سازه، مدیریت بحران قیمت زلزله، بنیانگذار تاب آوری و مدیریت بحران در ایران، پایه گذار انجمن بزرگان شهری کشور.