عمومی

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند؟

سرکه سیب با تخمیر سیب درست می شود. مانند اکثر سرکه ها ، سرکه سیب حاوی 4 تا 7 درصد اسید استیک است. سرکه سیب یک ادویه کلاس جهانی است.

به گزارش عصر ایران به نقل از Medical News Today ، “اخیراً ، برخی از افراد علاقه خاصی به سرکه سیب دارند که می تواند به کاهش وزن کمک کند.”

برخی تصور می کنند نوشیدن سرکه سیب در صبح به کاهش وزن کمک می کند. این ایده در سالهای اخیر بیشتر رایج شده است. اما علیرغم فواید مختلف استفاده از سرکه سیب ، شواهدی که این ادعاها را تأیید می کند حکایت بیشتری دارد.

برخی شواهد نشان می دهد که نوشیدن سرکه سیب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. با این وجود ایجاد این روابط نیاز به مطالعه بیشتر دارد. به عنوان مثال ، یک مطالعه حیوانی در سال 2014 نشان داد که موشهای تحت درمان با اسید استیک چربی کمی در بدن دارند. مطالعه دیگری در مورد حیوانات نتایج مشابهی را نشان داد. اما باید توجه داشت که سرکه سیب ممکن است چنین نتیجه ای را در انسان ایجاد نکند.

مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که سرکه سیب می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. با این حال ، محققان برای تأیید این ادعا نیاز به شواهد بیشتری دارند ، زیرا این یک مطالعه در مقیاس کوچک بود. در سال 2014 ، مطالعه دیگری اثرات استفاده از سرکه بر قند خون ، انسولین را بررسی کرد: اشباع. محققان دریافته اند که استفاده از سرکه می تواند باعث افزایش قند خون و انسولین در عین سیری شود.

برخی شواهد نشان می دهد که سرکه سیب همراه با تخمهای دیگر ممکن است برای سلامتی انسان مفید باشد. با این وجود دانشمندان از تأثیر سرکه سیب بر سلامت انسان کاملاً آگاهی ندارند.

به عنوان مثال ، مطالعات حیوانی نشان داده است که سرکه سیب استرس اکسیداتیو را در موش کاهش می دهد. با این حال ، محققان اثرات مشابهی در انسان پیدا نکرده اند.

استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که رادیکال های آزاد با سلول های بدن ارتباط برقرار کنند. رادیکالهای آزاد مولکولهایی هستند که اکسیژن را حمل می کنند و تعداد الکترونهای آنها نابرابر است و آنها را بسیار واکنش پذیر می کند. تغییرات در سلول ها زمانی اتفاق می افتد که مقدار رادیکال های آزاد در بدن فرد بسیار زیاد باشد. اگر این شرایط حفظ شود ، می تواند منجر به شرایط جدی مانند موارد زیر شود:

– سرطان

بیماری های نورودژنراتیو

التهاب

– بیماری قلبی

برخی مطالعات نشان می دهد که سرکه سیب ممکن است فشار خون را در موش ها کاهش دهد ، اما باز هم دانشمندان اثرات مشابهی را در انسان مشاهده نکرده اند.

یک مطالعه قدیمی در سال 2007 نشان داد که سرکه سیب می تواند به برخی از افراد مبتلا به انواع خاصی از دیابت کمک کند. در افرادی که دیابت کنترل شده دارند ، خوردن سرکه سیب قبل از خواب به تنظیم سطح قند خون هنگام بیدار شدن کمک می کند. مطالعه دیگری نشان داد که سرکه سیب ممکن است دارای خواص ضد میکروبی باشد. به گفته نویسندگان این مطالعه ، سرکه سیب به اندازه هیپوکلریت سدیم در برابر هر دو نوع باکتری موثر بود. دندانپزشکان اغلب از هیپوکلریت سدیم برای درمان عفونت های دندانی استفاده می کنند.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که سرکه سیب در ساعات مشخصی از روز تأثیری داشته باشد.

نوشیدن سرکه سیب به تنهایی می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد. به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که نوشیدن سرکه سیب باعث تهوع در اکثر شرکت کنندگان می شود. به گفته نویسندگان این مطالعه ، این ممکن است توضیح دهد که چرا سرکه سیب می تواند اشتها را کاهش دهد. با این حال ، محققان سرکه سیب را به عنوان داروی مهار کننده اشتها توصیه نمی کنند. علاوه بر این ، سرکه سیب حاوی اسید استیک است. فردی که مرتباً سرکه سیب می نوشد ممکن است دچار پوسیدگی مینای دندان شود. برخی مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف روزانه سرکه منجر به پوسیدگی دندان می شود.

انتهای پیام: