عمومی

آیا جنگ داخلی ترامپ را نجات می‌دهد؟

به جرات می توان گفت که ترامپ مشکل آفرین ترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است و از زمان ورود به کاخ سفید ، با بسیاری از مسائل دست و پنجه نرم کرده است. درگیری روسیه در انتخابات سال 2016 که از نخستین روز سفر خود به کاخ سفید رئیس جمهور را نگران کرده بود ، همچنان به افشای مشکلات اخلاقی وی پرداخت و دخالت ترامپ با اقوام به ویژه داماد وی باعث افزایش معضلات ترامپ شد. مدیریت بی ثبات کابینه کاخ سفید ، که با تغییرات پی در پی در مقامات و عدم دستیابی ترامپ از سیاست های خارجی مشخص شد ، بهانه خوبی برای رقبا برای تضعیف سیاست های وی بود.

خروج شتابزده از بورژام ، فروپاشی بزرگترین اقتصاد جهان ، شکست مذاکرات واشنگتن – پیونگ یانگ ، عدم مذاکره با طالبان ، انزوا در تحولات عراق و سوریه ، حمایت از تجاوز سعودی ها به یمن ، بی تفاوتی نسبت به ترور جمال خاشقجی. الیپ و سایر گروه های تروریستی که به نمایندگی از ایالات متحده در عراق و سوریه می جنگند همه از شکستهای سیاست خارجی ایالات متحده سخن گفته اند. نتیجه ، شکست جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای ، استیضاح کنگره از ترامپ و طرحی برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهور بود. ناتوانی در اداره کرونا ، عدم توانایی ایالات متحده برای تبدیل شدن به اولین کشور کروناچ ، محبوبیت ترامپ را به شدت کاهش داده است و انتظار می رود که انتخاب مجدد وی حتی قبل از ترور فلوید مورد سؤال قرار بگیرد.

برخورد غلط ترامپ با رسانه ها ، که منجر به رویارویی شدید میان روزنامه نگاران و روزنامه نگاران مشهور جهان شد ، افکار عمومی آمریکا و جهان را علیه کاخ سفید شوکه کرد. او همچنین در دوره تصدی ترامپ در کاخ سفید ، یک نژادپرست شد. در این مدت ، آپارتاید آمریکایی با پیگیری سیاست مهاجرت به ایالات متحده ، ساختن دیوارهایی در مرز مکزیک و سازماندهی خشونت سازمان یافته بر علیه افراد رنگ چهره واقعی و زشت خود را نشان داده است. بسیاری از آمریکایی ها دیگر نمی خواهند به ترامپ رای دهند و نظرسنجی ها نشان می دهد که شناسه 60 درصد شانس پیروزی دارد و ترامپ 40 درصد شانس پیروزی در انتخابات را دارد.

شواهد نشان می دهد که دونالد ترامپ برای برون رفت از این وضعیت و تلاش برای معجزه در طول 5 ماه آینده تلاش می کند. بعید است که سیاست کاخ سفید در مقصر دانستن چین برای کرونا یا متهم کردن دموکرات ها به ارتقاء رنگ اقوام هند ، بتواند ناجی ترامپ باشد. اقدامات برای جلوگیری از ورود افکار عمومی از طریق ناکامی های چنین جنگ خارجی در کاخ سفید نمی تواند در مدت کوتاهی پس از انتخابات موثر باشد. امروز برای جلوگیری از انتخاب مجدد دونالد ترامپ ، توافقاتی میان ایالات متحده به دست آمده است و حزب دموکرات به مناسبت این توافق نامه پشتیبانی می کند.

تنها امید ترامپ و برنامه ریزان امنیتی آمریکا این است که با تبدیل آشفتگی فعلی به یک جنگ داخلی ، آنها دموکرات ها را عامل می دانند و از اوضاع خارج می شوند. دستورالعمل های مکرر ترامپ به پلیس برای استفاده از خشونت علیه معترضین و درگیر کردن نیروهای نظامی در این حادثه می تواند به یک جنگ داخلی منجر شود. وقوع جنگ داخلی و عدم امنیت عمدی ایالات متحده توسط جمهوریخواهان می تواند خواسته های مردم آمریکا را تغییر داده و از حزب حاکم خواست تا کشور را جدی بگیرد. در این حالت ، اگر جمهوریخواهان موفق به کنترل بحران شوند ، می توانند امیدوار باشند که افکار عمومی را بازیابی و برنده انتخابات شوند.

به عبارت دیگر ، ترامپ می تواند به جای نجات خود به جای ورود به جنگ خارجی ، شعله های جنگ داخلی را شعله ور کند؛ مردم را اول قرار دهید و سپس با کنترل بحران به اهداف خود برسید. البته ایجاد جنگ داخلی کار آسانی نیست و مکانیسم های خاص خود را دارد و نمی توان از چشم دموکراتها پنهان شد. البته اگر ترامپ نتواند برنامه خود را برای افزایش محبوبیت خود به اجرا درآورد ، حزب جمهوریخواه چاره ای جز اینكه منافع این حزب را از ترامپ ترك كند و شخص دیگری را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نامزد كند. در این صورت ، جمهوری خواهان به مردم خواهند گفت كه آنها برای حفظ امنیت و ثبات در كشور آمادگی دارند رئیس جمهور را از رأی خارج كنند و آنها امیدوارند كه در انتخابات پیروز شوند.

310311: