اجتماعی

آب چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

نوشیدن آب فواید زیادی برای سلامتی دارد ، از جمله کمک به کنترل وزن ، چربی سوزی ، حفظ ساختار سلول و بهبود سلامت دهان و دندان.

به گزارش سرگرمی برای همه ، نوشیدن آب فراوان فواید زیادی برای سلامتی دارد و بسیاری آن را اکسیر زندگی نامیده اند. آب حدود 70٪ از بدن انسان را تشکیل می دهد و سلولهای فرد را برای تأمین آب مورد نیاز بدن و سم زدایی از بدن برای حفظ دمای بدن تحت تأثیر قرار می دهد ، که به نوبه خود باعث زندگی سالم می شود.

روزنامه هندوستان تایمز به برخی از فواید سلامتی نوشیدن آب کافی اشاره کرده است.

یکپارچگی ساختار سلول. آب برای حفظ یکپارچگی سلولهایی مانند مو ، پوست ، ناخن ها و تا حدی به تولید کلاژن کمک می کند که دارای خواص ضد پیری است.

دمای بدن را حفظ کنید. حفظ تعادل مایعات کلید حفظ دمای بدن است. برای اینکه آنزیم ها به درستی کار کنند ، می توان دمای بدن را حفظ کرد. در غیر این صورت ، بیشتر عملکردهای بدن می توانند متوقف شوند.

چربی سوزی. تعدادی از مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب با کاهش چربی بدن همراه است ، زیرا نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می کند.

بدن را مرطوب نگه دارید. جنوب آخرین نشانه کم آبی است ، بنابراین کاملاً امکان دارد که کسی آب کافی بنوشد. کاهش هیدروژن باعث کاهش سطح انرژی و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود.

به هضم غذا و حفظ سلامت دهان و دندان کمک کنید. یکی از سوالات متداول این است که چه زمانی زمان مناسب برای نوشیدن آب است؟ قبل از غذا خوردن در طول غذا. نوشیدن آب در هر سه مرحله به هضم بهتر غذا کمک می کند. این ماده تولید بزاق را که حاوی الکترولیت ها ، آنزیم های مخاط مو است که به هضم غذا کمک می کند و باعث حفظ سلامت دهان می شود ، تسهیل می کند. هضم از دهان شروع می شود و با افزایش سن کاهش می یابد. اگر فکر می کنید دهان شما خشک است ، مصرف آب خود را افزایش دهید.

به سم زدایی کمک می کند. مهمترین عملکرد آن سم زدایی است که به نوبه خود به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. در طول روز ، بدن سموم زیادی را از طریق محیط و غذا جمع می کند. سم زدایی از طریق ادرار ، مدفوع و عرق رخ می دهد. عرق همچنین به حفظ دمای بدن کمک می کند. مصرف ناکافی آب منجر به یبوست و سنگ کلیه می شود.

انتهای پیام: