منتخبین شهرستانی هفته کتاب سال ۱۴۰۲ در میامی تجلیل شدند

سال ۱۴۰۲ | کتاب | کتاب سال

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه استان سمنان، به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مراسم تجلیل از منتخبین حوزه کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی در سال ۱۴۰۲ با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عزیزی، امام‌جمعه شهرستان میامی؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ علیرضا آشوری، فرماندار میامی؛ کمال ترابیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی؛ مهدی نادعلی، شهردار میامی؛ عباس صائمی، رئیس شورای اسلامی شهرستان میامی و جمعی از کتابداران و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عزیزی، امام‌جمعه شهرستان میامی طی سخنانی با تبریک هفته کتاب و تقدیر از کتابداران عنوان کرد: کتابداران به‌عنوان خط مقدم علم و دانش محسوب می‌شوند. یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‌های مختلف علم و دانش است و یکی از مؤلفه‌های رسیدن به علم و دانش کتاب و کتاب‌خوانی است.

امام‌جمعه میامی در بخشی از سخنان خود از اقداماتی که در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در سطح شهرستان میامی صورت گرفته تقدیر کرد و گفت: توسعه کتابخانه‌ها در سطح استانی و شهرستانی در نقاط مختلف کشور و سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب‌خوانی به‌طور جامع و دقیق حائز اهمیت است.

در ابتدای این مراسم نیز محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان طی سخنانی با تقدیر از کتابداران در سراسر استان بیان کرد: در هفته کتاب امسال که از 1۳ آبان ماه شروع‌شده، بیش از 420 برنامه فرهنگی از قبیل نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات مطالعاتی و قصه‌گویی، بازدید مدارس از کتابخانه‌ها، مسابقات نویسندگی و کتاب‌خوانی در سطح کتابخانه‌های استان اجراشده یا تا هفتم آذرماه اجرا خواهد شد که این مهم در سایه همدلی کتابداران و کتاب‌خوانان و اهالی کتاب محقق شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در ادامه به نقش کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی کتابخانه‌های عمومی از تصویر گذشته خود به‌عنوان محلی صرفاً برای امانت کتاب و سالن مطالعه فاصله گرفته و به یک مرکز فرهنگی- اجتماعی تبدیل‌شده‌اند، به‌گونه‌ای که در بسیاری از مناطق روستایی و یا محلات کم برخوردار شهری به‌عنوان تنها مرکز فرهنگی فعالیت می‌کنند و نقش کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل‌توجه است. در راستای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همکاران بنده تلاش داشته‌اند تا با استمرار روند خدمت‌رسانی گذشته و ارائه خدمات جدید به اعضا کتابخانه‌ها و شهروندان گرامی، فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

دبیر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان سمنان در پایان به 421 برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: هم‌افزایی و تعامل با نهادهای فرهنگی در برگزاری برنامه‌های متنوع برای سنین مختلف، نقطه عطف برنامه‌های هفته کتاب امسال بود.

علیرضا آشوری، فرماندار میامی نیز ضمن تقدیر از زحمات کتابداران و نقش آنان در فراگیری آگاهی در جامعه تصریح کرد: علا رغم تلاش‎هایی که در شهرستان میامی در راستای کتاب صورت گرفته، اما بازهم در حوزه کتاب‌خوانی با خلأ‌هایی مواجهیم که در تلاش هستیم که رفع شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی در ادامه به پویش اهدای کتاب نیز اشاره کرد و افزود: برای رونق بیش‌ازپیش کتابخانه‌های عمومی لازم است مردم کتاب‌های مازاد خود را به کتابخانه‌های عمومی محل سکونت خود اهدا کنند.

علیرضا آشوری ضمن قدردانی از اهالی فرهنگ دوست و کتاب‌خوان شهرستان میامی، خواستار توجه بیشتر مردم به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان کتابخانه‌های عمومی و همچنین از کتابداران شهرستان میامی تقدیر به عمل آمد.

۴۶